کاهش 30 درصدی بارش‌ها در کرمانشاه

اردیبهشت پُر بارشی نخواهیم داشت/ کاهش 30 درصدی بارش‌ها در کرمانشاه

سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش 30 درصدی بارش‌های امسال استان نسبت به سال گذشته خبر داد.
فیروز دولتشایی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به کاهش قابل توجه میزان بارش ها در استان، اظهار کرد: از مهر سال گذشته(آغاز سال زراعی 1399) تا پایان فروردین امسال جمعا 297 میلی متر بارش در استان داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل با 426 میلی متر بارش، 30 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 27 درصد کاهش داشته است.

به گزارش روابط عمومی، سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه در تشریح وضعیت بارش های شهر کرمانشاه طی این مدت هم گفت: از مهرسال گذشته تا پایان فروردین 1400 جمعا 325 میلی متر بارش در کرمانشاه داشته ایم که این میزان طی مدت مشابه سال گذشته 497 میلی متر بوده که نشان از کاهش 39 درصدی بارش ها است.

وی اسفند سال 1399 را یکی از کم بارش ترین ماه های سالهای زراعی اخیر دانست و افزود: طی اسفند ماه جمعا 32 میلی متر بارش داشتیم، درحالی که اسفند سال ماقبل آن میزان بارش ها 125 میلی متر بود که نشان می دهد در این ماه میزان بارش ها 74 درصد کاهش یافته است.

دولتشایی در ادامه درخصوص پیش بینی بارش ها برای اردیبهشت امسال هم گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته نسبت به اردیبهشت سال قبل کاهش بارش ها را خواهیم داشت.
سرپرست هواشناسی استان یادآورشد: در مجموع پیش بینی ما برای بارش های اردیبهشت ماه در محدوده نُرمال خواهد بود، هرچند نسبت به مشابه سال قبل کاهش بارش ها را خواهیم داشت.



کرمانشاه، بلوار شهید کشوری، جنب ترمینال شهید کاویانی، مرکزتحقیقات هواشناسی کاربردی

67158-کدپستی: 75696



کرمانشاه - طراحی و برنامه نویسی شرکت طراحان تارنمای کرمانشاه